Internet powstał na potrzeby wojska Stanów Zjednoczonych, jednak dopiero kiedy został skomercjalizowany internauci rozwinęli jego możliwości. Ta ogromna platforma komunikacyjna stała się także dużą szansą dla przedsiębiorców, którzy mają kolejny sposób na zachęcanie do skorzystania z ich produktów/usług.
Własna strona internetowa
Posiadanie własnej strony internetowej przez firmę stało się obecnie normą. Dzięki nim klienci w łatwy i szybki sposób uzyskują informacje na temat adresu firmy, telefonu kontaktowego, a także oferty. Jest ona także podstawą jeśli chodzi o reklamę w internecie. Sama strona, choćby najpiękniejsza, nie zostanie zauważona przez klientów. Bez promocji strona internetowa jest jak baner pośrodku lasu – ktoś na niego wpadnie, ale bardzo rzadko.
Promocja strony internetowej
Marketing internetowy polega na zwiększaniu widoczności strony w Internecie. Narzędzi jest wiele, do podstawowych należy pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek oraz banery reklamowe. Dobre sterowane potrafią nawet na stronę niewielkiego przedsiębiorcy sprowadzić tysiące klientów. Ważne jest jednak odpowiednie skierowanie reklamy, Internet pozwala w łatwy sposób skierować przekaz do konkretnej grupy odbiorców. Źle skierowany przekaz to zmarnowane pieniądze i niewielu klientów.